Skoči na glavno vsebino

Pri učencih kombinacija učenja v učilnicah in v naravi vzbudi več radovednosti, zanimanja, motivacije in navdiha za raziskovanje in iskanje novih znanj. Narava ti ponuja multisenzorne izkušnje, doživljaje, poskuse in raziskovanja nasploh, gibanje v njej pa ima pozitiven učinek na zdravje, razvoj, koncentracijo in posledično na učenje.

Da bi učencem zagotovili takšno obogateno učno okolje, smo v 4. razredu s pomočjo mobilne aplikacije TeachOUT izvedli naravoslovni dan, kjer so učenci na zanimiv način spoznali, raziskovali in odkrivali naravoslovno učno pot »Od kala do vodnjaka«. Slednja omogoča širše razumevanje domače pokrajine, tj. Branika z okolico, kjer je nekoč skoraj vsaka hiša imela svoj vodnjak.

Gre za igro, namenjeno naravoslovni igri na prostem, ki na osnovi GPS lokacije učence vodi od točke do točke in jim sproti odpira vprašanja in naloge.

Dan dejavnosti se je začel v učilnici, kjer so pari dobili svojo tablico. Učenci so v aplikacijo vtipkali »kodo povabila«, katera je zagotovila, da so vsi pari istočasno sodelovali v igri. Igra se je začela z uvodnimi navodili in prikazano začetno lokacijo prve točke. Ko so se pari premaknili do prve lokacije, se jim je avtomatsko odprla prva znamenitost z naslovom, vsebino in sliko. Z najdeno lokacijo – skritim zakladom in pravilno rešenim izzivom, so si prislužili prve točke. Do vsakega naslednjega skritega zaklada so se učencem izpisala navodila za pot, izrisal zemljevid z lokacijo skritega zaklada, med njenim iskanjem pa so lahko spremljali svojo lokacijo na zemljevidu. Zmagal je tisti par, ki je odkril vse skrite zaklade in uspešno rešil čim več izzivov.

Dan smo zaključili v učilnici, kjer smo si ogledali končne rezultate parov in analizirali izpeljan naravoslovni dan. Ugotovili smo, da:

  • je bil način izvedbe pouka učencem zelo všeč;
  • so jim bili izzivi zanimivi, jim kratkočasili pot ter tako prehodili kar štirinajst kilometrov;
  • so ob prehojeni poti pridobili kondicijo.

Vsekakor je uporaba mobilne aplikacije TeachOUT v pouk vnesla svežino, omogočila učinkovitejše učenje, bolj kakovostno znanje, učence lažje pripeljala do želenega cilja ter nam na kreativen in simpatičen način omogočila aktivno metodo poučevanja. Tako kot je pestra narava in dogajanje v njej, takšno naj bo tudi naše poučevanje.

Marko Curk