Skoči na glavno vsebino

Naša psihologinja Maja Pahor obvešča…

FESTIVAL OBRTI IN PODJETNIŠTVA

21. maj 2024, v Novi Gorici. Več si lahko preberete v letaku. Vabljeni!    

Oblački na Debelem Rtiču – zadnji dan

Oblački smo se spet zbudili v toplo sončno jutro. Dan smo začeli zelo aktivno, saj smo po jutranjem umivanju že začeli s pakiranjem. Žal je že prišel dan našega odhoda. Po obilnem zajtrku smo zaključili s pakiranjem in odšli na težko pričakovani...

Starejše objave

OBVESTILO

Spoštovani starši, učenci in sodelavci.

Vlada Republike Slovenije je v petek, 18. 9. 2020 sprejela odlok, o katerem nas je pristojno ministrstvo z okrožnico obvestilo v soboto. Razmišljali smo, kako naj o tem obvestimo vas dragi učenci, spoštovani starši in sodelavci. Mehkega pristopa v takšnih situacijah žal ni, upamo pa, da bodo ukrepi učinkoviti in se bomo hitro vrnili v normalnejše pogoje.

V nadaljevanju navajamo vsebino okrožnice. 

Vlada Republike Slovenije je v petek, 18. 9. 2020, ob 21. uri, na dopisni seji sprejela »ODLOK o začasnih ukrepih za zmanjšanje tveganja okužbe in širjenja okužbe z virusom SARS-CoV-2« (v nadaljevanju »Odlok«). S tem aktom, v uradnem listu bo Odlok predvidoma objavljen 19. 9. 2020, se uveljavljajo novi preventivni ukrepi, ki bodo za udeležence vzgojno-izobraževalnega procesa veljali od ponedeljka, 21. 9. 2020, dalje. Spremembe so vezane predvsem na nošenje mask v zaprtih javnih prostorih (med temi tudi v vrtcih, šolah, zavodih).

Določila in izjeme, ki so za naše področje pomembne, so v Odloku zapisane s sledečo dikcijo (navedba iz »ODLOKA o začasnih ukrepih za zmanjšanje tveganja okužbe in širjenja okužbe z virusom SARS-CoV-2 z dne 18. 9. 2020«):

»2. člen

(1) Uporaba zaščitne maske ali druge oblike zaščite ustnega in nosnega predela obraza iz prejšnjega člena je obvezna pri gibanju in zadrževanju v vseh zaprtih javnih krajih oziroma prostorih.

(2) Uporaba zaščitne maske ali druge oblike zaščite ustnega in nosnega predela obraza iz prejšnjega člena je obvezna tudi pri gibanju in zadrževanju na odprtih javnih krajih oziroma prostorih, če ni mogoče zagotoviti medosebne razdalje najmanj 2 metra.

(3) Zaprt javni kraj oziroma prostor je javni prostor, ki ga pokriva streha in ima zaprto več kot polovico površine pripadajočih sten oziroma stranic (ne glede na vrsto uporabljenega materiala) ne glede na to, ali je objekt stalen ali začasen, pri tem pa okna in vrata štejejo kot del zaprte površine. Kot zaprt javni kraj oziroma prostor se štejejo tudi vse oblike javnega potniškega prometa in žičniške naprave za prevoz oseb v zaprtih kabinah.

3. člen

(1) Ne glede na prejšnji člen se ta odlok ne uporablja za:

  • osebe, vključene v vzgojno-izobraževalne programe v zavodih do vključno 6. razreda osnovne šole,
  • vzgojitelje predšolskih otrok in vzgojitelje predšolskih otrok-pomočnike pri opravljanju neposrednega dela z otroki,
  • učitelje do vključno 6. razreda osnovne šole, če je pri izobraževalni dejavnosti možno zagotoviti vsaj 2 m medosebne razdalje,
  • učence od 7. razreda osnovne šole dalje in dijake srednjih šol, če je pri izobraževalni dejavnosti možno zagotoviti vsaj 1,5 m medosebne razdalje,
  • osebe, ki izvajajo organizirano športno vadbo.

(2) Za osebe iz prejšnjega odstavka se glede uporabe zaščitnih mask ali druge oblike zaščite ustnega in nosnega predela obraza uporabljajo priporočila Nacionalnega inštituta za javno zdravje, ki so objavljena na spletnih straneh Nacionalnega inštituta za javno zdravje. 

(3) Pri neposredni komunikaciji z gluhimi, gluhonemimi in naglušnimi osebami se, ob upoštevanju zaščite vseh udeleženih, uporaba zaščitnih mask ali druge oblike zaščite ustnega in nosnega predela obraza lahko začasno opusti, če je mogoče zagotoviti medosebno razdaljo najmanj 2 metra, uporabo vizirja ali če komunikacija s temi osebami poteka za stekleno pregrado.

(4) Uporaba zaščitne maske ali druge oblike zaščite ustnega in nosnega predela obraza v komunikaciji z osebami iz prejšnjega odstavka ni obvezna za tolmače za slovenski znakovni jezik.«

Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport od začetka tega šolskega leta aktivno spremlja epidemiološko stanje v vrtcih, na šolah in zavodih, od dne 11. 9. 2020 pa je bila v ta namen vzpostavljena tudi aplikacija, preko katere ravnateljice in ravnatelji ažurno sporočate informacije, povezane s COVID-19. Glede na trenutno epidemiološko stanje na šolah ocenjujemo, da je na področju predšolske vzgoje in osnovnošolskega izobraževanja delež okuženih udeležencev izobraževanja ter udeležencev, ki jim je bila odrejena karantena, zelo nizek in je s tega vidika vzgojno-izobraževalni proces še vedno obvladljiv. Vzgojnoizobraževalno delo se v sled tega še naprej izvaja po modelu B.

Zaradi splošne epidemiološke slike, ki je trenutno značilna za Republiko Slovenijo, se uvajajo nekoliko strožji higienski ukrepi z namenom, da bi tudi v prihodnje ohranili nizko stopnjo okuženosti, vsem udeležencem vzgojno-izobraževalnega procesa pa omogočili čim bolj nemoteno ter čim dlje trajajoče izvajanje pouka v prostorih šole, kot je predvideno v omenjenem modelu B. Prosimo vas, da tudi v nadalje sprotno spremljate usmeritve, priporočila in določila NIJZ in tako po svojih najboljših močeh, strokovno in organizacijsko najbolje pripomorete k uspešnosti prizadevanj k obvladovanju bolezni. Ko se bo splošna epidemiološka slika v državi izboljšala, bomo prešli nazaj na rahlejše higienske ukrepe, v nadaljevanju pa upamo, čim prej na »model A«. 

Ostanimo odgovorni in s tem zdravi! Spoštljiv pozdrav! (konec navedka)

Povezava do odloka v celoti: https://www.uradni-list.si/_pdf/2020/Ur/u2020124.pdf (zap. št. 2257) 

Verjamemo, da se vam ob branju okrožnice poraja veliko vprašanj, tudi nestrinjanja. Razumemo vas, tudi sami stremimo k temu, da bi ukrepe pristojnih predvsem pravilno razumeli in jih primerno izvajali, ob tem pa ne pozabili na potrebe naših učencev, vas staršev in zaposlenih.

Davorin Majhenič, ravnatelj

4. DAN ŠOLE V NARAVI 5. RAZRED

Četrtek. Misli že uhajajo proti Braniku, a pred nami je še nekaj pomembnih nalog in izzivov.

Na bazenu so potekale še zadnje priprave  – izpopolnjevanje plavalnih tehnik in odpravljanje napak pred petkovim preverjanjem. Res da smo že malce utrujeni, a se ne damo. Plavanje je zakon! V želji po čim boljših dosežkih vztrajno vadimo, bodrimo drug drugega in upoštevamo napotke vaditeljev.

Po kosilu smo si »napolnili baterije« v sobah, popoldan pa uživali v spokojnem zavetju gozda, kjer smo raziskovali najpogostejše drevesne in grmovne vrste s pomočjo določevalnega ključa.

Ob vrnitvi je bilo v sobah živahno, saj smo se pripravljali na zaključni večer, saj veste – preoblačenje, urejanje frizur in vse, kar je potrebno. Potem pa veselo na prizorišče – domsko dvorišče, kjer je že gorel ogenj. In napočil je naš zadnji večer v Cerknem.

 Najprej nas je nagovoril vodja doma ter čestital in podelil priznanja skupini, ki je imela najbolj urejeno sobo. Nato pa smo si z glasbo in plesom pričarali prešerno vzdušje, seveda pa ni manjkalo tudi duhovitih in zabavnih nastopov, s katerimi so se izkazali najbolj pogumni, bodisi sami ali skupinsko.

Tako smo dodali še en kamenček in izpolnili mozaik naših doživetij, s katerim se jutri srečni in zadovoljni vračamo domov.

Pričakujte nas  okrog 14.30 na šolskem parkirišču.

GALERIJA

3. DAN ŠOLE V NARAVI 5. RAZRED

Kako smo preživeli tretji dan v šoli v naravi

Dnevi hitro bežijo in za nami je sreda. Po meglenem jutru nas je pozdravilo sonce ter nas razvajalo ves dan. Dopoldan smo kot običajno preživeli na bazenu. Vsi se trudimo in pilimo svoje plavalne sposobnosti, saj se nezadržno bliža konec tedna, ko bomo morali izkazati pridobljeno znanje.

Po kosilu malo oddiha, potem pa sprehod in težko pričakovani sladoled.

Popoldan smo osvajali tehnike preživetja v naravi. V bližnjem gozdu smo morali izdelati bivak iz šotorskega krila in vrvi ter gorišče. Naloge se nismo ustrašili, ampak smo se je lotili z velikim elanom. Od nas je zahtevala iznajdljivost in ustvarjalnost, ki nam ju ni zmanjkalo, pa tudi  tvorno sodelovanje in pomoč. Ideje so kar deževale. Izkoristili smo kopico naravnih materialov, ki jih ponuja gozd in s skupnimi močmi ustvarili pravi tabor z vsemi elementi, ki sodijo zraven. Ponosni na svoje delo bi kar ostali v novo nastalem kotičku in se preizkusili v vlogi tabornikov. Tako smo na koncu  prav s težkim srcem podrli svoje stvaritve in se vrnili v dom.

Večer je bil namenjen spoznavanju bogate cerkljanske pustne tradicije. Obiskali smo prostore društva Laufarija, kjer so nam predstavili ta edinstven pustni običaj in vseh 25 pustnih likov, ob katerih smo si napasli oči. Vsak je poseben, njihova imena pa že poznamo, saj so po njih poimenovane naše sobe.

Ob vrnitvi v dom pa le še priprava na spanje in prhanje.  Zlezli smo v postelje, se prepustili objemu današnjih doživetij ter v pričakovanju četrtkovih potonili v spanec.

GALERIJA

2. DAN ŠOLE V NARAVI 5. RAZRED

Tudi torek nam je prinesel obilico novih dogodivščin. Na bazenu smo navdušeno izpopolnjevalni in poglabljali plavalno znanje – plavali prsno, hrbtno, skakali v vodo na glavo in na noge ter se potapljali. Odlično nam je šlo.

Cerkno se je popoldan kopalo v soncu, kar je bilo kot nalašč za potep in raziskovanje njegovih znamenitosti. Presenečeni smo bili, koliko lepega in zanimivega skriva ta kraj. Sedaj poznamo že vse njegove kotičke. Vrnili smo se v dom in poželi pohvalo učiteljev za brezhibno rešene naloge. In že smo nestrpno čakali večerjo, saj so se oglašali naši želodčki.

Dan smo zaključili z večernim pohodom z lučkami. Povzpeli smo se na bližnjo vzpetino, kjer smo si ogledali sušilnico sadja, prisluhnili legendi o nesrečni graščakovi hčeri ter se razgledali po Cerkljanski kotlini. Potem pa veselo v svoje sobe, kjer smo si večer popestrili še sami – z igrami, pomenki in hihitanjem ter tako premagali domotožje.

GALERIJA

1. DAN ŠOLE V NARAVI 5. RAZRED

Po namestitvi v domu in kosilu smo se polni pričakovanj podali na bazen. Tam so nas plavalni vaditelji preizkusili in razdelili v skupine, v katerih smo zavzeto vadili. In prve plavalne ure so minile kot bi trenil.

Po malici nas je čakal orientacijski izziv. Z zemljevidi in kompasi smo krenili na pot in iskali označene točke. Odlično smo se znašli v novem okolju in presegli pričakovanja učiteljev, saj smo našli vse znake ter prispeli predčasno na cilj. Sedaj Cerkno za nas ni več neznanka.

Kljub napornemu dnevu, nam zvečer ni zmanjkalo energije še za  skok v gozd, kjer smo nabrali dračja in suhih vej, s katerimi smo na domskem dvorišču zakurili ogenj. Ob njem smo si pričarali prijeten večer. Uživali smo ob naravni svetlobi in se pogreli ter se ozirali v jasno nebo, ki je ponujalo krasen pogled na Jupiter in Saturn.

Ob koncu dneva pa še posladek – malo klepeta in obujanja doživetij v sobah in že nas je objel spanec.

GALERIJA

Dostopnost